Bežky Telgárt

Bežecká trať ku Chamkovej stodole

Bežecká trať Šumiac -Telgárt

Chamkova stodola je jednou z najfotografovanejších stodôl v šumiackom chotári. Vracia okoloidúcich do minulosti svojím vzhľadom a magickou prírodou, ktorá ju obkolesuje. Stodola je pozostatkom tradičného duálneho hospodárenia. Nachádza sa v bezprostrednej blízkosti cesty č. 66 medzi Červenou Skalou a Telgártom. Počas zimných mesiacov môžete túto ikonickú stavbu navštíviť vďaka upravovanej bežeckej trati cez zasnežené lúky. Trasa je okruhom a prepája obce Šumiac a Telgárt.

Bežecká trať začína v dolnej časti obce Šumiac, na konci ulice Dolina. Tam zaparkujete auto na upravenom parkovisku a vydáte sa na juh ku kopcu Grúň.

Značená trať vedie cez menší potôčik a pokračuje po lúkach miernym stúpaním súbežne s hustým lesným porastom Grúňa po vašej pravej strane. Pokračujete až na rovinatú lúku, kde sa pred vaším zrakom po vašej pravej strane začínajú vynárať obrysy jedinečnej drevenej stodoly. Ku stodole prichádzate zo zadnej strany, môžete pri nej pobudnúť a urobiť si pamätnú fotografiu s majestátnou Kráľovou hoľou v pozadí.

V tomto bode sa nachádza bežkárska stopa v malom okruhu, ktorý môžete otestovať a pokračovať ďalej miernym stúpaním na kopec Rovne (1,6 km) do obce Telgárt.

Stúpanie na tento kopec je nenáročné, postupne sa les otvorí a naskytnú sa krásne pohľady na Kráľovu hoľu a rozľahlé lúky, za ktorými sa nachádza obec Telgárt.

Pokračujete ďalej pláňami až postupne začnete klesať k menšiemu brodu. Za ním sa trasa stáča naľavo, smerom k cyklotrase Zelená stuha Horehroním. Po napojení na cyklotrasu môžete pokračovať do Telgártu alebo máte možnosť pokračovať smerom do Šumiaca, kde sa odpojíte z cyklotrasy a po zhruba 1 kilometri odbočíte na lúky a zídete pohodlne na začiatok vašej trasy. Celá bežecká trasa trvá zhruba 4 hodiny.

Trasa z Telgártu začína za cintorínom, kde sa po zhruba 1 kilometri napojíte na cyklotrasu, ktorá vedie až do Šumiaca.

Ďalšie informácie:

Poplatok: Bežecké trate sú spoplatnené. Vstup je 2 €/osoba a platí sa formou SMS na tel. číslo 8866 v tvare: BEZKY SUMIAC alebo úhradou na účet: SK47 1100 0000 0029 1964 8151 s poznámkou BEZKY SUMIAC.

Občerstvenie: Po športovom výkone sa môžete občerstviť v stánku Maškrtky u Katky, ktorý sa nachádza na adrese Kráľovohoľská cesta č. 405 v Šumiaci.

Parkovanie: Parkovanie je možné v oboch nástupných bodoch. Upravené parkovacie plochy možno nájsť na konci ulice Dolina, a tiež v blízkosti kostola a cintorína v Telgárte.

Aktuálne informácie k úprave tratí a prevádzke s občerstvením nájdete na: